Walentynki



Cześć, Kochani. 

 Za kilka dni Walentynki i ten post postanowiłam poświęcić właśnie temu wydarzeniu. Walentynki to coroczne Święto zakochanych przypadające na dzień 14 lutego. Nazwa pochodzi od imienia św. Walentego który w tym dniu jest wspominany również, w Kościele katolickim. Zwyczajem tego dnia jest wysyłanie kartek, pisanie wierszyków miłosnych, a także osoby samotne mają okazje do wyznawania miłości. 


Historia Walentynek. 

Walentynki są obchodzone w południowej i zachodniej Europie od średniowiecza. Europa północna i wschodnia dołączyła nieco później. Pomimo katolickiego patrona tego święta czasem wiązane jest ono ze zbieżnym terminowo zwyczajem pochodzącym z Cesarstwa Rzymskiego polegającym głównie na poszukiwaniu wybranki serca. Współczesne święto nie ma jednak nic wspólnego z obyczajami Cesarstwa Rzymskiego 

 Walentynki w Polsce. 


 Do Polski Walentynki trafiły wraz z kultem świętego Walentego, jednak tak naprawdę ludzie zaczęli je obchodzić w latach 90 XX wieku i są obchodzone do dnia dzisiejszego. Zakochani obdarowują się prezentami, odważni wyznają miłość osobom, w których są od dawna zakochani, dzieci rysują laurki już w przedszkolu. Wiecie co wydaje mi się, że Walentynki mają tę magię Można się na chwilę oderwać od codzienności spędzić trochę więcej czasu z ukochaną osobą. 


Napiszcie mi w komentarzach co wy myślicie na temat Walentynek? Ja osobiście każdemu z Was życzę abyście znaleźli swoją drugą połówkę do ostatniego dnia swojego życia, a jeśli macie już ukochaną osobę abyście mieli jak najmniej problemów, w związku i byli tak szczęśliwi jak jesteście do tej pory.
 To małe czerwone serduszko
 niech powie Ci na uszko, 
kto Cię pokochał prawdziwie
 i żyć chce z Tobą szczęśliwie!
Źródło   : Wikipedia


19 komentarzy :

  1. ciekawy wpis o walentynkach taki magiczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. W najbliższym czasie postaram rozważyć się temat zaproponowany przez Ciebie

      Usuń
  2. :D Ostatnio dowiedziałam się że św. Walenty to patron osób chorych psychicznie. To chyba jednak ma coś wspólnego z zakochaniem, szczególnie w pierwszych fazach.
    Pozdrawiam czekam na następne posty na twoim blogu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nawet nie wiedziałam. Cieszę się że sie podoba. Poproszę namiary będę informować na bieżąco o nowych postach

      Usuń
  3. Informumj mnie o każdym nowym wpisie i też dziękuj za promocje

    OdpowiedzUsuń
  4. Walentynki to trochę dziwne święto, taki w sumie zapychacz marketingowy, ale miły zapychacz, jak nie chłopak zawsze ze znajomą można sobie coś urządzić i jest pretekst do picia.Chociaż ponoć student zawsze znajdzie do tego pretekst.Szkoda tylko ,że tak mało od siebie, mam na myśli własnego zdania. Ciekawiłoby mnie co ty sądzisz na dany temat poza ścisłymi informacjami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się dopiero uczę pisać także proszę o zrozumienie, ale proszę się nie zrażać :) obiecuję że z czasem posty będą lepsze:)

      Usuń
  5. Bardzo fajny wpis, oprócz świętowania warto dowiedzieć się skąd wziął się ten dzień. :)
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w prowadzeniu bloga, http://alkaa14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      Dopiero zaczynam więc może nie jest jakiś specjalnie rewelacyjny :)

      Usuń
  6. Ja nie obchodze Walentynek ;) Jestem po ślubie 22 lata, dla mnie to dzień jak co dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post ! Ja nie jestem fanką walentynek ale nie przekreślam ich i wykorzystuje ten dzień aby zrobić coś fajnego razem ! Nie musi być romantycznie, uroczo oraz kiczowato ;) wystarczy że będzie razem ;)

    Mój blog Pozdrawiam i obserwuje !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo i zapraszam na kolejne wpisy pozdrawiam

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry post, no ja mam chłoapaka od 2 lat i musze przyznać że nie obchodzimy walentynek dla nas to święto jest zbędne i na jak kochać to codziennie !
    Zapraszam do mnie : szereemeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam od 7 miesięcy i pierwsze walentynki osobno ale coż poradzić

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam chłopaka od ponad 3 lat, ale walentynki nie są dla nas szczególnym świętem ;)
    Zapraszam do mnie na nowy post o oleju kokosowym http://13hacks.blogspot.com/2017/02/8-olejek-kokosowy-to-jest-dopiero-zoto.html

    OdpowiedzUsuń

Kultura-moim-okiem © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka